Kontakt

Firma:
SIBOM s.r.o.
U Silnice 70/7
75 124 Přerov IX - Lýsky

IČO: 48395625
DIČ: CZ48395625

tel: +420 581 209 969
email: pneumatikyservis@email.cz

MITAS TERRAFORCE-R 140/80 R17 69V

MITAS TERRAFORCE-R 140/80 R17 69V

ENDURO PNEU

 

 

Více detailů


3 025 Kč s DPH

3001567774000

1 ks skladem

Upozornění: poslední skladem!

Zákazníci, kteří koupili tento produkt koupili také:

 

 

47
Říjen 2016
MotoRoute
testujeme
S
první radiální pneumatikou pro velká cestov
-
ní endura vyráběnou pod značkou Mitas se
zákazníci mohli poprvé setkat na březnové
výstavě Motosalon 2016 v Brně. Těsně před touto
akcí jsem ji poprvé obul na svůj motocykl tak, abych
mohl k případným dotazům na chování pneumatik
podávat mnou ověřené informace.
V současné době jsou Mitas Terra Force vyrá
-
běny ve třech základních rozměrech 150/70R17,
140/80R17 a 110/80R19 moderní technologií ve
slovinské Kranji. V roce 2017 je plánováno rozšíření
výroby a prodeje o rozměry 120/70R19 a 170/60R17.
Již první kilometry po opuštění pneuservisu nazna
-
čovaly, že se jedná o velice povedenou pneumatiku jak
po stránce zvolené směsi, která je za téměř všech pod
-
mínek, s nimiž se můžeme na silnici setkat (voda, sucho,
teplo i chlad), neutrální, tak i v provedení dezénu.
Figury jsou svým uspořádáním určeny přede
-
vším na zpevněné komunikace. Sám jsem se však
přesvědčil, že výrazně nezaostává ani na šotolině,
lesní nebo polní cestě. Díky širší drážce se na Terra
Force dá s rozumem jezdit i na trávě. Na všech
uvedených podkladech se chová lépe, než její pří
-
má konkurence Michelin Anakee 2 nebo Metzeler
Tourance, čímž nijak nesnižuji jejich kvalitu.
Díky těmto vlastnostem je předurčena pro jezdce, kteří
mají rádi na mototoulkách nebo adventure výpravách
určitý jízdní komfort s tím, že se nemusí bát občas
opustit silnici. Musím vyzdvihnout dvě skvělé vlast
-
nosti, s nimiž jsem se při testovacích jízdách setkal, a to:
a.
Neutralita při přejezdech hladkých asfaltových
oprav vozovky.
b.
V případě, že dojde při výjezdu ze zatáčky a součas
-
né akceleraci k odlehčení zadního kola, například
při průjezdu výtlukem k utržení pneumatiky, dojde
ihned k opětovnému „přilepení“ gumy k asfaltu.
Pociťoval jsem vždy jen lehké zavlnění motorky.
Mnou uvedené informace se mi potvrzují zpětnou
vazbou od spokojených zákazníků. S konkurencí
bude podobný i kilometrový nájezd někde nad
hranicí 10 tisíc km, vše záleží vždy na stylu jízdy.
Pro koncového zákazníka je zajímavá i cenovka,
jež je o několik stokorun nižší než konkurenční
značky (záleží na prodejci
).
Mitas t
erra f
orce
Text: Ruda „Joe“ Fráňa
Poznámka autora:
Věřím, že v příštích létech si pneumatika Mitas Terra Force najde
svého zákazníka a stane se velice oblíbenou.
z
ávěrem uvádím recenze samotných motorkářů, jezdících na
pneumatikách Mitas t
erra f
orce:
j
méno neuvedeno, b
MW f 800GS (zadní Mitas t
erra f
orce 150/70
r
17, přední
Mitas M
c 30 i
nvader 90/90/21)
Gumy hned po nazutí dobře držely a neklouzaly, pocitově motorka díky přední gumě více padá do
zatáček, ale rychle jsem si zvykl a už mi to nepřijde, nicméně rozdíl oproti Pirellce tam je, a to právě tento.
Zadní gumu mám „označkovanou“ až úplně do kraje a nepocítil jsem žádné varování nebo nejistotu
během náklonu. Při přejíždění příčných nerovností ve vyšších rychlostech se motorka stále trochu
zavlní, ale to asi není gumama, ale rámem, nebo prostě motorkou jako takovou, dělalo to i předtím.
Zdá se mi, že to o trochu méně klouže na vodorovném značení, a co se týče mokra, jel jsem po
dešti jen jednou a úplně klidně a pomalu, takže tam nedokážu posoudit, pocit jistoty na vodě nemám
na žádné gumě.
Jinak gumy se rychle zahřejou, stačí kilometr a už je znát, jak lepí, Terra Force co mám vzadu je
pocitově měkčí než předek, ale je to hodně příjemná jízda, GS je s tímto obutím perfektně ovladatelné
a pohodlné i na rozbitém asfaltu v lese směr Adršpach, kam se z Trutnova jezdím večer koupat do
pískovcového lomu.
Úbytek gum zatím pochopitelně nepozoruji a designem se mi líbí, jsou to pěkné gumy napohled,
hlavně Terra Force. Až budu řešit nové obutí, rozhodně koupím opět stejnou kombinaci.
Jo, co se provozu týče, při zvedání motorky na zadek mi Pirellka, pravda už dost sjetá, podklouzla, to
tahle guma neudělala ani jednou. Většina jízd byla jeta ve dvou lidech a pocit z motorky je jako bych jel
na kole, perfektní ovladatelnost. Nevím jak je to možné, je to opravdu rozdíl oproti předchozím gumám.
Petr Sýs, b
MW r 1200GS
Nepřijel jsem z pneuservisu, jak bývá zvykem hned soudit, ale mám najeto prvních 5 000 km. Hned
po přezutí však byla cítit až neuvěřitelná přesnost v ovládání motorky. Pneu nemají sklony ani ke
„kácení“ motorky do zatáček, ani k nutnosti muset motorku naopak do zatáček nutit. Je to ihned
naprosto přesné, plynulé a předvídatelné, od kolmé jízdy až po krajní náklon.
Stabilita ve všech běžných režimech jízdy (na zadní to nestavím) je naprosto ukázková. Dokonce
jsem na této pneumatice zkoušel na letišti maximálku motorky a ani v rychlostech přes 180 km/h se
nekoná nic zvláštního. Motorka se ani nehne, řidítka nekmitají... Prostě s narůstající rychlostí se nemění
nic na ovládání motorky. Krizové brzdění v náklonu, bez zavlnění, stále plná kontrola nad motorkou.
Z těch pěti tisíc km jsem nečekaně dost najel ve dvou (asi 3 tisíce), ale prakticky nic po dálnici. Po
většinou šoustky nejhorších tříd i pár desítek km suchého offroadu.
Musím říct, že i přes to, že je to samozřejmě čistě silniční pneu, tak je cítit výrazný rozdíl v ovládání
motorky v terénu na Terra Force oproti např. Dunlop Sportmax Roadsmart 2, kterou jsem měl předtím.
Dokonce nebyl problém přejet pár set metrů travnatý svah po vrstevnici a ve dvou (samo za sucha)
bez sundání nohy ze stupačky. V případe zmíněných Dunlopů by to bylo naprosto nemyslitelné.
Za mokra jsem měl párkrát pocit lehkého uhnutí v náklonu, ale neopakovalo se to pravidelně, takže
to nemůžu potvrdit a je možný, že šlo o náhodu způsobenou jiným vlivem („hadi“, nafta, prach...).
Moc jsem toho za deště neměl možnost najet – naštestí, ale ve většině případů se to chovalo výborně.
Za sucha to drží neskutečně až na samý okraj, na rozdíl od Anakee 2, které v mezním náklonu
začnou ujíždět bokem. Sice plynule a opět se chytí, ale nemyslím si, že by tohle měla dělat silniční
pneumatika, a to za sucha a na pěkné silnici. S Terra Force tohle nehrozí, ani pod plynem.
Teď už je jen otázka nájezdu... Na Anakee 2 jsem pravidelně najížděl 20 tisíc. Sjeté po celém bě
-
hounu, což značí výborně rozvrženou dvousměs,
Terra Force jsou jednosměsové, takže s tímto je
-
vem moc nepočítám. Tam bude jistě ploška, jejíž
velikost ale vždy záleží na stylu jízdy každého
jedince. Nicméně teď, po 5 tisíci km, mám na
středu zadní pneu cca 5 mm, na stranách 7 mm
(nová má 8 mm).
Tlak v pneu jsem VŽDY upravil podle toho,
jestli jsem jel sám nebo ve dvou, na potřebných
2,2/2,5 nebo 2,5/2,9.
Zatím musím celkově zhodnotit, že je to nejlepší
silniční pneumatika, kterou jsem kdy zkoušel, co se
týče ovládání (jezdil jsem na Metzeler Tourance,

Tourance EXP, Anakee 2, Dunlop Roadsmart

  • Rozměry: 140/80 R17
  • Li/Si: 69V
  • Dezén: TERRAFORCE-R
  • 3. Ráfek: 17
  • 2. Profil: 80
  • 1. Šířka: 140

Košík  

(prázdný)

Filtrování

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.